ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Як свідчить практика передових європейських країн, більшість дітей з особливостями психофізичного розвитку може навчатись та виховуватись у навчальних закладах загального типу за умови від­повідної системи навчально-виховної роботи.

Навчання та виховання зазначеної категорії дітей передба­чає використання.особистісно-орієнтованих підходів у освітньому процесі, застосування індивідуальних, групових форм роботи, враховуючи негативний вплив різних видів розладів і хво­роб на процес навчання. Пріоритетними напрямами роботи є спри­яння соціальному, емоційному та пізнавальному розвитку кожної дитини, з тим щоб вона відчувала себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.

Життя серед дітей допомагає таким дітям адаптуватись до нор­мальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, від­чуження. З іншого боку, діти, які їх оточують, дорослі вчаться спіл­куватися та працювати разом, завдяки чому формується почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед прийняття та визнання. Адже в людей з особливи­ми потребами і їхніх родичів однією з головних проблем є те, що сус­пільство не приймає цих людей, не розуміє їх, а інколи й боїться.

Навчання та виховання дітей з особливими потребами базується на таких засадах:

· доступність усіх форм навчання й освітніх послуг;

· індивідуалізація та адаптація навчальних програм з урахуван­ням потреб і можливостей дитини;

· поєднання традиційних та інноваційних підходів до розвитку дитини;

· створення сприятливих умов для соціалізації, самовизначення та самореалізації дітей.

Дана робота проводиться за такими напрямами:

1. Психологічна діагностика дітей (психолог).

2. Підбір методів та прийомів навчання та виховання (педпрацівники, психолог).

3. Підтримка батьків (педпрацівники, психолог).

4. Корекційна та розвивальна (індивідуальна робота, проведення занять) (педпрацівники, психолог) робота з дітьми.

Правильно спланована та систематично проведена навчально- виховна робота забезпечить захист прав кожної дитини, а особливо дитини з обмеженими можливостями на здобуття якісної освіти.

Кiлькiсть переглядiв: 59