ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Як свідчить практика передових європейських країн, більшість дітей з особливостями психофізичного розвитку може навчатись та виховуватись у навчальних закладах загального типу за умови відповідної системи навчально-виховної роботи.
Навчання та виховання зазначеної категорії дітей передбачає використання.особистісно-орієнтованих підходів у освітньому процесі, застосування індивідуальних, групових форм роботи, враховуючи негативний вплив різних видів розладів і хвороб на процес навчання. Пріоритетними напрямами роботи є сприяння соціальному, емоційному та пізнавальному розвитку кожної дитини, з тим щоб вона відчувала себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.
Життя серед дітей допомагає таким дітям адаптуватись до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження. З іншого боку, діти, які їх оточують, дорослі вчаться спілкуватися та працювати разом, завдяки чому формується почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед прийняття та визнання. Адже в людей з особливими потребами і їхніх родичів однією з головних проблем є те, що суспільство не приймає цих людей, не розуміє їх, а інколи й боїться.
Навчання та виховання дітей з особливими потребами базується на таких засадах:
· доступність усіх форм навчання й освітніх послуг;
· індивідуалізація та адаптація навчальних програм з урахуванням потреб і можливостей дитини;
· поєднання традиційних та інноваційних підходів до розвитку дитини;
· створення сприятливих умов для соціалізації, самовизначення та самореалізації дітей.
Дана робота проводиться за такими напрямами:
1. Психологічна діагностика дітей (психолог).
2. Підбір методів та прийомів навчання та виховання (педпрацівники, психолог).
3. Підтримка батьків (педпрацівники, психолог).
4. Корекційна та розвивальна (індивідуальна робота, проведення занять) (педпрацівники, психолог) робота з дітьми.
Правильно спланована та систематично проведена навчально- виховна робота забезпечить захист прав кожної дитини, а особливо дитини з обмеженими можливостями на здобуття якісної освіти.